Πέμπτη

Μάθημα έξω από την τάξη..


Η διδασκαλία δεν είναι ανάγκη να γίνεται μέσα στην τάξη μόνο..Τα παιδιά έχουν ανάγκη από εικόνες,παραστάσεις και με σύμμαχο τη φαντασία μπορούν να ταξιδέψουν στο χτες περνώντας τα σύνορα του χρόνου..Τα μαθήματά μας τελειώνουν..Ιστορία βρισκόμαστε στο τέλος της Βυζαντινής αυτοκρατορίας και η πόλη μας είναι μια από τις πόλεις του Βυζαντίου που κατακτήθηκε λίγο μετά την άλωση της Πόλης.Φυσική είμαστε στο ΦΩΣ ,κοινωνική και πολιτική αγωγή συζητάμε για τις υπηρεσίες,κλπ γλώσσα βρισκόμαστε στην περιγραφή..Ήταν ευκαιρία και το τολμήσαμε να συνδυαστούν όλα αυτά σε μια περιήγηση στην πόλη..
Ξεκινήσαμε κατά τις 9:30 από το σχολείο..Η Έφη Αντωνιάδου ,η υπεύθυνη των καινοτόμων προγραμμάτων στην Διεύθυνση Ημαθίας μας περίμενε στο αρχοντικό Σαράφογλου -που ευελπιστούμε να γίνει λαογραφικό μουσείο,στολίδι για την πόλη μας-και μας ξενάγησε ..Μας μίλησε για το αρχοντικό,για τους χώρους για την ιστορία του  και μετά?Μετά ξεκίνησε το ταξίδι..Εκεί στα σκαλοπάτια μέσα από το ιστορικό βιβλίο "Έγκλημα στο Τσιζ Χαμάμ"που παρά τον τίτλο του δεν είναι τα στοιχεία ενός εγκλήματος που κυριαρχούν αλλά περιέχει πολλές και εκατοντάδες πληροφορίες για την πόλη,(η πλοκή του διαδραματίζεται στα στενά της περίπου στο 1870) ξεκίνησε το παρελθόν να ξετυλίγεται μπροστά μας..Τα παιδιά σιωπηλά ακούν..Λίγες σειρές από το βιβλίο και τα περισσότερα να φωνάζουν"διαβάστε και άλλο κυρία..Είναι ωραίο κυρία..Υπέροχο..Γιατί  η πόλη έχασε την ομορφιά της ,το παραδοσιακό της χρώμα" ? Η μία ερώτηση να πέφτει μετά την άλλη...Και μεις (εγώ και η Ολυμπία η δασκάλα του Ε3 να απαντάμε σε κάθε απορία τους..Η περιήγηση τελείωσε εκεί και μετά η πόρτα έκλεισε βαριά πίσω μας..Από την ηρεμία και την απόλυτη χαλάρωση ,στη φασαρία ,στη βαβούρα της πόλης..
Από εκεί περάσαμε τα λουτρά και κατευθυνθήκαμε στο  φρούριο και στο στενό δρομάκι (μονοπάτι) της βασίλισσας Βεργίνας της Παλαιολογίνας και από εκεί κατεβήκαμε στον Τριπόταμο.Αμέσως μετά το γεφυράκι,βρεθήκαμε  στο Αρχοντικό Αναστασίου  που κάποτε ήταν το σπίτι του ραβίνου και τώρα πια στεγάζει τα αρχεία του κράτους.Ζητήσαμε να μας ενημερώσουν και η  αρχειοθέτρια της υπηρεσίας η κ.Τζαβέλα Ελένη περιήγησε τα παιδιά στο χώρο των αρχείων ανά  ομάδες και τους ενημέρωσε για την ταξινόμηση και τη σημασία των αρχείων στην ιστορία ενός τόπου.Εκεί στον περίβολο ζήτησα από τα παιδιά κάποια στιγμή να σταματήσουν να μιλάνε μεταξύ τους και να αφουγκραστούν τους ήχους..Μαγεύτηκαν..Το ποτάμι,το θρόισμα των φύλων,το τραγούδι των τζιτζικιών ξεχώρισαν ..¨Δεν ακούμε τα αυτοκίνητα κυρία"ψέλλισε μια μαθήτρια..Και είχε δίκιο..το ποτάμι σκέπαζε κάθε ξένο ήχο που δεν ταίριαζε στο χώρο..
 Συνεχίσαμε το ταξίδι μας..Ανεβήκαμε στο μικρό χώρο μπροστά στη συναγωγή..Εκεί άρχισε άλλο ένα ταξίδι στο χτες..Μιλήσαμε για τις κλειστές συνοικίες της πόλης,για τα στενά δρομάκια,για τα μονοπάτια που κατέβαιναν στην πόλη,για τους Ισραηλίτες της περιοχής,για το πως ο Μητροπολίτης Βέροιας διέσωσε τα κειμήλια της Συναγωγής όταν του τα παρέδωσε .Τη συναγωγή δεν την είχαμε στο πρόγραμμα και όταν ήρθαν και μας ενημέρωσαν ότι θα έιναι για λίγο ανοιχτή(δεν ανοίγει παρα μόνο με συνεννόηση και συνήθως για επισκέπτες απότο Ισραήλ)εγώ προσωπικά χάρηκα για΄τι τα παιδιά θα έιχαν κερδίσει μια εικόνα ακόμα..Του να βλέπεις από κοντά και όχι μόνο από φωτογραφίες ,τους ναούς και τους χώρους λατρείας άλλων θρησκειών..Δεν είναι και έυκολο αυτό..Ο κύριος Μπακόλας ,που είναι ο φύλακας της συναγωγής μας μίλησε για το κτίριο και την ιστορία του,για τις ιστορικές γιορτές αλλά και για τη μοναδική θρηδλευτική γορτή που έχουν το ΓΙΟΜ ΚΙΠΟΥΡ  και εξήγησε στα παιδιά που σταματάει ο Ιουδαϊσμός και πως ξεκίνησε ο Χριστιανισμός..Τα παιδιά είδαν από κοντά την ισραηλίτικη γραφή και φυσικά την αναπαράσταση του ναού του Σολομώντος που κοσμεί την Συναγωγή ..Έμειναν κατενθουσιασμένα και ευχαρίστησαν για την ξενάγηση και την ιστορία που έμαθαν αφήνοντας μάλιστα ευχαριστήριο και στο βιβλίο που έχουν στην πόρτα για τους επισκέπτες..

Η περιήγηση στην πόλη είχε και άλλες επισκέψεις και φυσικά ακόμα περισσότερα στοιχεία να μελετήσουμε να συζητήσουμε,αλλά τα παιδιά δεν άντεχαν άλλο..Ήδη είχαμε κλείσει 3 ώρες περπάτημα..Έτσι πήγαμε στο κέντρο που βρίσκεται δίπλα στο ποτάμι,"ΝΕΑ ΜΠΑΡΜΠΟΥΤΑ"παρήγγειλαν πορτοκαλάδες και σοκολάτες και ζήτησα να ζωγραφίσουν στα μπλοκ που είχαν φέρει  μαζί τους, να ζωγραφίζουν όσα τους έκαναν εντύπωση..Όταν κάποια στιγμή τους ρώτησα τι μαθήματα κάναμε σήμερα μέσα στη βόλτα μας ,οι φωνές αντήχησαν στις όχθες. του Τριπόταμου..."Ιστορία,αρχιτεκτονική,μαθηματικά ,Λογοτεχνία,εικαστικά,κοινωνική και πολιτική αγωγή,θρησκευτικά κυρία "φώναζαν..
Ξεκινήσαμε  για  επιστροφή  στο σχολείο..Εκείνα χαρούμενα τιτιβίζοντας στο δρόμο και φωνάζοντας "κυρία να το ξανακάνουμε..Είναι τέλειο το μάθημα χωρίς βιβλίο με τόσες εικόνες που είδαμε "και εγώ να  χαμογελάω γιατί απλά πέτυχε αυτό που ήθελα και ευχόμουν..Είδαν την πόλη τους με άλλα μάτια μέσα από την ιστορία της,και κατάλαβαν ότι μια βόλτα πραγματικά μπορεί να συνδυαστεί με ξενάγηση και έτσι να μετατραπεί σε μάθημα χωρίς βιβλίο..Αρκεί να προσέχουν ,να ακούν, να αφουγκράζονται.. Η βόλτα μας δεν τελείωσε ακόμα..Άλλη μια μέρα θα χρειαστούμε και ελπίζω να είμαστε για άλλη μια φορά τυχεροί να ανοίξουν πόρτες που είναι κλειστές γιατί πίσω από αυτές κρύβεται η επαφή με το παρελθόν..

Τετάρτη

Η ΑΥΡΙΑΝΗ "ΒΟΛΤΑ" ΜΑΣ ΣΤΗ ΒΕΡΟΙΑ

Αύριο τα 2 τμήματα της Ε τάξης θα κάνουν "βόλτα" στα στενά της πόλης στα πλαίσια του προγράμματος "ΔΡΟΜΟΙ ΤΗΣ ΗΜΑΘΙΑΣ"..Η τοπική ιστορία θα ξεδιπλωθεί μπροστά στα μάτια των παιδιών μέσα απο διηγήσεις και ιστορίες που διαδραματίζονται στα χρόνια της Τουρκοκρατίας,και στα μετέπειτα χρόνια μετά την απελευθέρωση..Θα προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε περιοχές  που έχουμε δει σε φωτογραφίες και που χάθηκαν στο πέρασμα των χρόνων ,θα αφουγκραστούμε τις φωνές των παδιών σε παλιές γειτονιές,θα σκεφτούμε τη ζωή μέσα στα μισογκρεμισμένα σπίτια που στο παρελθόν στέγαζαν την ιστορία μιας οικογένειας,θα ψάξουμε σχέσεις,θα ονειρευτούμε αυτό που ονειρεύονταν τα παιδιά τότε για το μέλλον τους....Θα ψάξουμε σημάδια του παρελθόντος σημάδια της δικής  μας ύπαρξης σε αυτή την πόλη...ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ και ταξίδι στο χτες..Μια βόλτα στο χτες που χάθηκε ...
  Τα παιδά θα ψάξουν το ανθρωπογενές περιβάλλον γύρω τους,θα ανακαλύψουν μικρούς θησαυρούς,θα ζωγραφίσουν,θα αφουγκραστούν ,θα σκεφτούν θα ονειρευτούν.Ένα διαφορετικό μάθημα που θα τα ενθουσιάσει..΄Ενα μάθημα χωρίς τσάντες με ένα μπλοκ ζωγραφικής στο χέρι και μπογιές να αποτυπώσουν το χτες με τα δικά τους μάτια ,και ένα τετράδιο για να κρατήσουν σημειώσεις..΄Ενα μάθημα διαφορετικό..Μην ξεχνάτε.ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ 1000 ΛΈΞΕΙΣ και τα παιδιά αύριο θα δουν μια πόλη διαφορετική από αυτή που ξέρουν....

Δευτέρα

Για όσους θέλουν να μάθουν κάτι παραπάνω για τη γνωστική εξελικτική θεωρία της ανάπτυξης των παιδιών

Επειδή πολλά λέγονται για τα παιδιά θα πρέπει όλοι μας ,γονείς,δάσκαλοι ,καθηγητές να γνωρίζουμε την γνωστική εξελικτική θεωρία της ανάπτυξης των παιδιών που θεμελίωσε ο Piaget και που πάνω σε αυτή έχουν βασιστεί πολλές θεωρίες μάθησης..Βρήκα αυτό το σχετικό  Ppt και σας το παρουσιάζω..Καλή ανάγνωση και ελπίζω να σας βοηθήσει να κατανοήσετε καλύτερα την εξελικτική θεωρία της ανάπτυξης και τα στάδια που περνούν τα παιδιά....

Κυριακή

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΟΥ ΕΚΠΟΝΗΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ.(αξίζει να το διαβάσετε..Αφορά εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς)

Για τη χρονιά 2012-2013 είχαμε 3 προγράμματα να υλοποιήσουμε..Ένα Πολιτιστικό πρόγραμμα που είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία της ταινίας μας ¨εχω δικαίωμα" ένα περιβαλλοντικό "Μονοπάτια και δρόμοι της Ημαθίας"για το κεντρικό οδικό δίκτυο της περιοχής και ένα αγωγής υγείας με τίτλο"Συναισθήματα στον ...κύκλο"¨..Το ένα πρόγραμμα  το οποίο ήταν καθαρά με τους μαθητές της τάξης μου τελείωσε επιτυχώς (με την ταινία μας) τα άλλα 2 τα οποία εκπονούνται από το δικό μου τμήμα αλλά και τους μαθητές /τριες της Ολυμπίας  Μητροπούλου οδεύουν προς το τέλος τους..Ποιο από τα δύο μας δυσκόλεψε περισσότερο? Το "Συναισθήματα στον... κύκλο"όχι για το φόρτο της εργασίας που απαιτούσε ή των δραστηριοτήτων αλλά εξαιτίας της φύσης του προγράμματος.."Δεν είναι εύκολο να μαθαίνεις να ανοίγεσαι στον άλλο" έλεγαν τα παιδιά.Και πράγματι η συναισθηματική νοημοσύνη είναι ένα στάδιο που δεν μπορεί να κατακτηθεί εύκολα και πρέπει να είμαστε προσεκτικοί ως προς το πως θα βοηθήσουμε τα παιδιά. .
.Δεν θα κάνω την ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ του προγράμματος τώρα ,αυτό θα γίνει στο τέλος ,όταν παρουσιαστεί.Αλλά μπορώ να σας πω μερικές παρατηρήσεις και συμπεράσματα που  θα πρέπει να αξιολογήσετε εσείς σαν γονείς και εμείς σαν δάσκαλοι.
Τα συμπεράσματα αφορούν γενικά τα παιδιά αλλά εμείς σαν εκπαιδευτικοί δουλέψαμε και ατομικά χωρίς να το καταλαβαίνουν τα ίδια..Εδώ βέβαια φαίνεται και η ευελιξία χειρισμού μιας κατάστασης που πραγματικά δεν περιμέναμε να έχει τόση έκταση.

 ΔΕΝ ΘΑ ΣΧΟΛΙΑΣΩ αυτή τη στιγμή τις παρατηρήσεις και τα συμπεράσματα ούτε θα πω πως το χειριστήκαμε..Εκείνο όμως που θα ζητήσω έιναι να ΑΚΟΥΜΕ ΛΙΓΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ..ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ Η ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥΣ   ΚΑΤΙ ΕΧΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙ..Και να θυμάστε ότι τα παιδιά δεν θέλουν μόνο συμβουλάτορες..ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΤΑ ΠΛΗΣΙΑΣΟΥΜΕ ,Θέλουν σε κάποιους πρώτα να ΜΙΛΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΑΚΟΥΣΟΥΝ..Η ευελιξία του πως θα κινηθούμε μετά εμείς οι ενήλικες(γονείς ή εκπαιδευτικοί είναι άλλο κεφάλαιο)
                   
 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ  ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
  •  Όταν ξεκινήσαμε το πρόγραμμα  δεν γνώριζαν  ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ.Οταν τους "βάζαμε" σε μια κατάσταση περιορίζονταν μόνο στις λέξεις.ΧΑΡΑ,ΦΟΒΟΣ ΛΥΠΗ  ,ΜΙΣΟΣ,ΑΓΑΠΗ..Ναι μεν ήταν  τα βασικά(τα 4 καθώς το μίσος δεν εντάσσεται στα βασικά συναισθήματα)αλλά έπρεπε να μάθουν να αναγνωρίζουν και τα υπόλοιπα πχ το ενδιαφέρον, την ευγνωμοσύνη, την περηφάνια κλπ.
  • Συμμετείχαν όλα και αυτό ήταν κάτι που μας χαροποίησε ιδιαίτερα σε όλες τις δραστηριότητες και ήταν δεκτικά σε κάθε τι που κάναμε στο πρόγραμμα.
  •  Τα παιδιά απέφευγαν  να μιλήσουν για τα συναισθήματά τους(ειδικά στην αρχή του προγράμματος)  Όταν κάτι τους ενοχλούσε απλά έβγαινε με  θυμό ακόμα και αν είχαν άδικο..Επαναλάμβαναν διαρκώς πως αν παραδεχθούν το λάθος θα φανούν  αδύναμα και μετά θα τους κορόιδευαν οι άλλοι οπότε έπρεπε να προστατευτούν ...φωνάζοντας(?)
  • .Το άνοιγμα του ενός προς τον άλλο ήταν ακόμα πιο δύσκολο και επίπονο ..Ενώ υπήρχαν θέματα ακόμα και μεταξύ φίλων, αυτά τα προσπερνούσαν χωρίς να εμβαθύνουν(συζήτηση) γιατί "δεν ήθελαν να τους χάσουν από φίλους"  και ποτέ δεν είχαν εκφράσει- μέχρι τη στιγμή του προγράμματος με ήπιο τόνο που να οδηγεί σε συζήτηση- τις αντιδράσεις τους για κάποιο ζήτημα.
  • Πολλά παιδιά ένιωθαν θύματα ή σωτήρες ..Το θέμα είναι ότι τα "θύματα"ήξεραν ότι οι άλλοι τους επιβάλλονται και ότι ο τρόπος είναι ανάρμοστος (με τη λεκτική βία ,το τσαμπουκά ,τη στάση του σώματος ή με τη δυναμικότητά τους )ενώ πολλοί Σωτήρες θεωρούσαν ότι είναι απαραίτητοι στα "θύματα" γιατί οι ίδιοι δεν μπορούσαν να πάρουν μια απόφαση οπότε προκειμένου να κινδυνέψει ένα παιχνίδι να καθυστερήσει ή μια εργασία να εκπονηθεί από την αναποφασιστικότητα τους αναλάμβαναν οι ίδιοι να δώσουν ρόλους.(εδώ εντοπίστηκαν και άλλοι παράγοντες που οδήγησαν σε αυτό που εγώ θα ονομάσω"μανούβρες¨").
  • Ήταν πιο εύκολο πολλές φορές για τα  παιδιά να εστιάζουν στα αρνητικά σημεία ενός μαθητή  και να εκφράζουν για αυτό τα συναισθήματά τους και πιο δύσκολο να ΕΚΦΡΆΖΟΥΝ τα θετικά του και να τον αποδέχονται για αυτό.
  • Κατά τη διάρκεια του προγράμματος που πολλές φορές δεν ήταν μόνο μέσα στο πρόγραμμα της ευέλικτης αλλά εντασσόταν και στο ευρύτερο διδακτικό πρόγραμμα,τα παιδιά έκαναν χρήση του κύκλου (προσφωνούσαν "τώρα μιλάμε στον κύκλο"που σημαίνει  "ό.τι λέμε δεν βγαίνει προς τα έξω αλλά και ό,τι πούμε δεν θα προκαλέσει θυμό αλλά θα ναι θέμα συζήτησης" προσπαθώντας να εκφράσουν θετικά ή αρνητικά συναισθήματα για κάτι που είχε συμβεί μέσα στην τάξη και αυτό βγήκε πολλές φορές σε καλό όλων .
  • .Επαναλάμβαναν πολλές φορές το ρόλο της οικογένειας στη διαμόρφωση μιας στάσης θετικής ΄ή αρνητικής απέναντι σε κάποιο ζήτημα.
  • .Πολλά παιδιά εξέφρασαν συναισθήματα που είχαν σχέση με το να είναι" πρώτοι σε όλα"..(κυρίως εξέφραζαν  φόβο απόρριψης από τους ίδιους τους γονείς αλλά και από τους δασκάλους τους  αν δεν καταφέρουν κάτι αλλά και άγχος για το τι θα γίνει στο μέλλον αν δεν είναι αυτό που "οι γονείς μου ονειρεύονται  ότι θα γίνω")
  • ..Πολλά από τα συναισθήματα των παιδιών ήταν ίδια με τα συναισθήματα των μεγάλων απέναντι στην οικονομική και κοινωνική κρίση..Αγωνία,αμφιβολίες για το μέλλον,αρνητισμός,φόβος για το τι μέλλει γενέσθαι.
Εν κατακλείδι..
  • Τα παιδιά μας κρύβουν πολλά  συναισθήματα και για το ίδιο πράγμα μπορεί να νιώθουν θετικά τη μία και αρνητικά την επόμενη φορά που θα επαναληφθεί παρόμοια κατάσταση.
  • ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΝΑ ΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ τα συναισθήματα τους. 
  • Για τα παιδιά μας κάθε κατάσταση που βιώνουν  προκαλεί  συναισθήματα.Αυτό   είναι ψυχοφθόρο για τα ίδια καθώς δεν ξέρουν πως πρέπει να τα χειριστούν και πώς να τα εκφράσουν..
  • Νιώθουν πολλά συναισθήματα  ταυτόχρονα για την ίδια κατάσταση και αυτό τα μπερδεύει,τα διαλύει συναισθηματικά..
Σαν ενήλικες λοιπόν πρέπει να τα βοηθήσουμε.Να τα βοηθήσουμε να μας ανοιχτούν ώστε να τα καθοδηγήσουμε στο ποιο είναι σημαντικό ζήτημα ποιο είναι ασήμαντο και πώς πρέπει να λειτουργούν..Το να μην τα ακούμε ,να θεωρούμε ότι "είναι μικρά και δεν ξέρουν" είναι το μεγαλύτερο ίσως λάθος που κάνουμε γιατί τα παιδιά μας ζουν μαζί μαςΘα τελειώσω με κάτι που διάβασα πολύ πρόσφατα..."Τα παιδιά μας είναι ο καλός και ο κακός εαυτός μας..Από εμάς εξαρτάται ποιον θα φέρουμε στην επιφάνεια".

Πέμπτη

Η ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ

Η Πόλη λίγο πριν το τέλος ηταν σε δεινή κατάσταση και η προσπάθεια του Κωνσταντίνου ήταν να αντιμετωπίσει τους εχθρούς(Οθωμανούς με τον Μωάμεθ) είτε με έναν γάμο είτεπροσπαθώντας να πάρει βοήθεια από τη Δύση.Ο ίδιος, αν και ανθενωτικός ,για να μπορέσει να σώσει την πόλη κάνει "συλλείτουργο" στην Αγία Σοφία με τους καθολικούς.Ο Μωάμεθ ξεκινάει την πολιορκία με 600 πλοία και 150000 στρατιώτες..Οι δυνάμεις του Βυζαντίου, 6000 στρατιώτες όλοι και όλοι ,ήταν σε οικτρή κατάσταση..Στο μόνο που ήλπιζε πια ο Κωνσταντίνος ήταν τα τριπλά τείχη της Πόλης που είχε χτίσει ο Θεοδόσιος με μήκος 6.608 μέτρα και με ύψος από 7 έως 27 μέτρα.Ο Μωάμεθ στρατολογεί χιλιάδες Χριστιανούς.Ανάμεσά τους ο Ουρδανός που έφτιαξε ένα τεράστιο κανόνι.Την πομπάρδα με μήκος 9 μέτρα..Η πρώτη μάλιστα ανατινάχτηκε και ξαναετοιμάστηκε..Μάλιστα όταν έριχνε ,η τρύπα που άνοιγε ήταν 200 μέτρα σε διάμετρο.Το πρώτο χτύπημα έγινε στο φρούριο του τείχους Ρουμελί Χισάρ..Οι υπερασπιστές της πόλης ήταν 1 βυζαντινος προς 15 το λιγότερο Οθωμανούς.. Στις 29 Μαϊου 1453 "η Πόλις εάλω"..

ΤΑ ΖΩΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Κάποιες φορές λέμε ότι "το μήλο κάτω από τη μηλιά θα πέσει" αλλά φέτος θα πω ότι "οι μαθητές μου κάνουν ό,τι κάνω"..Το να ασχολείται ένα παιδί με εργασίες χωρίς να του έχεις πει τίποτα και να περνάει την ώρα του παίζοντας με διάφορα θέματα τα οποία κάνει και ppt ,ε τότε λες ότι κατάφερες να το κάνεις να αγαπήσει το ..ψαξιμο και τη γνώση..Μιά από τις μαθήτριες που ασχολείται με αυτό είναι και η Κατερίνα Παυλ.που συνεχώς με εκπλήσσει φέρνοντάς μου εργασίες της και μάλιστα πολύ προσεγμένες..Απολαύστε την νέα της εργασία για τα ζώα της Ελλάδας..Μακάρι όλα τα παιδιά να χρησιμοποιούν σαν εργαλείο μάθησης το internet..

Η ΑΚΜΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Τετάρτη

Ο ΜΕΤΕΩΡΙΤΗΣ FUKANG ΗΛΙΚΙΑΣ 4,5 ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΕΤΩΝ


O μετεωρίτης Fukang, που εκτιμάται ότι είναι 4,5 δισεκ. ετών, όσο και η ίδια η Γη, ανακαλύφθηκε, το 2000, κοντά στην ομώνυμη πόλη, στην επαρχία Xinjiang της Κίνας! Είναι Παλλασίτης, ένας τύπος λιθοσιδηρομετεωρίτη, με λαμπερούς χρυσίζοντες κρυστάλλους ολιβίνη μέσα σε μία κυψελοειδή σιδηρονικελιούχο μάζα! Οι κρύσταλλοι αυτοί ποικίλουν σε ότι αφορά το σχήμα, από κυκλικοί ως γωνιώδεις, πολλοί από αυτούς είναι θρυμματισμένοι και έχουν μέγεθος που κυμαίνεται από 5 χλστ. έως πολλά εκατοστά. Ο μετεωρίτης ανακαλύφθηκε εντελώς τυχαία από έναν οδοιπόρο, που ξεκουραζόταν συχνά στον γιγαντιαίο βράχο, αναρωτώμενος πάντα τι ήταν αυτοί οι εντυπωσιακοί κρύσταλλοι. Τελικά, απέσπασε με ένα σφυρί ένα κομμάτι και το έστειλε στις Ηνωμένες Πολιτείες, για να επιβεβαιωθεί τελικά από τους ειδικούς ότι επρόκειτο για μετεωρίτη! Το εύρημα ζύγιζε αρχικά πάνω από έναν τόνο και ήταν τόσο εντυπωσιακό, που όλοι ήθελαν από ένα κομμάτι. Από τότε που ανακαλύφθηκε μέχρι σήμερα έχουν αποσπαστεί από τον αρχικό όγκο αμέτρητα δείγματα, που πουλήθηκαν σε δημοπρασίες ή δόθηκαν σε διάφορα μέρη του κόσμου.

 πηγη:Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή

Παρασκευή

Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ-(ΚΑΙ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ)

Κάποιες φορές κοιτάω το πρόσφατο παρελθόν των μαθητών μου μέσα από τις εργασίες τους και ειλικρινά νιώθω περήφανη που σιγά σιγά μαθαίνουν τι σημαίνει εργασία και πως πρέπει να τις κάνουμε..Ξέρω καλά τα οφέλη που μπορούν να κερδίσουν από αυτές ..Οι πρώτες παρουσιάσεις ,απλές ,πολλές φορές υπερβολικές σε πληροφορίες και με τα παιδιά να χρησιμοποιούν μία πηγή..Φοβόμουν ότι δεν θα καταφέρω να τους περάσω ότι για μία εργασία χρειαζόμαστε διαφορετικές πηγές..Σιγά σιγά όμως και με την αμέριστη συμπαράσταση των γονέων τους, που ξέρω ότι κάπου ίσως τους κούρασα καθώς βοηθούσαν τα παιδιά στην οργάνωση των ppt αλλά και στο θέμα του  να ψάχνουν μαζί με τα παιδιά τους πληροφορίες ,φτάσαμε στο σημείο η κάθε επόμενη να είναι καλύτερη από την προηγούμενη και όπως παραδέχτηκαν τα παιδιά"μαθαίνουν περισσότερα,διασκεδάζουν ,αναπτύσσουν το λεξιλόγιό τους και πάνω από όλα κάνουν κάτι που τους αρέσει και τα ενθουσιάζει"..
  Είμαι περήφανη για τα παιδιά μου  που έφτασαν εδώ ,που κάθε φορά με κάνουν να χαίρομαι για κάθε επίτευγμά τους και τα ευχαριστώ  από καρδιάς που με ακολουθούν, που προσπαθούν, που δοκιμάζονται και δοκιμάζουν ,που τα καταφέρνουν ..
  Μα δεν είμαι περήφανη  μόνο για τα παιδιά μου ..Είμαι και για τους γονείς του τμήματός μου που αγόγγυστα  δέχονται κάθε καινούργιο που εισάγω στη διδασκαλία μου και στο πρόγραμμά μας..
Στέκονται δίπλα μου σε ό,τι και αν κάνω και αυτό για έναν εκπαιδευτικό είναι πολύ σημαντικό,πιστέψτε με..Νιώθοντας ότι τους έχω συνοδοιπόρους ,αυτό με κάνει να προσπαθώ ακόμα περισσότερο και έτσι η διδασκαλία γίνεται χαρά και δημιουργικότητα
Αφορμή για αυτό το μεγάλο ευχαριστώ προς όλους είναι το παρακάτω Ppt όπως και το προηγούμενο και το πιο προηγούμενο και κάθε εργασία που ετοίμασαν τα παιδιά..Χωρίς τη συμμετοχή των γονέων τους στις εργασίες ,χωρίς τη στήριξή τους το αποτέλεσμα θα ήταν μισό...
Απολαύστε την εργασία της Δέσποινας και πραγματικά εύχομαι να συνεχίσουμε και την επόμενη χρονιά ακόμα πιο δυναμικά με την παρουσίαση εργασιών..


Πέμπτη

Η ΑΘΛΗΤΡΙΑ ΤΟΥ ΕΠΤΑΘΛΟΥ ,ΚΑΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ ΡΕΚΟΡ ΣΤΟ ΑΓΩΝΙΣΜΑ ΤΟΥ ΑΚΟΝΤΙΟΥ ΣΟΦΙΑ ΥΦΑΝΤΙΔΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ.

Σήμερα μετά από πρόσκλησή μας ,επισκέφθηκαν το σχολείο μας, η αθλήτρια του Επτάθλου και κάτοχος Ολυμπιακού ρεκόρ στον ακοντισμό (Επτάθλου) Σοφία Υφαντίδου και ο επι 17 χρόνια προπονητής της ,Κυριάκος Μηνάς..Βέβαια όταν έχεις παιδιά αλλιώς σχεδιάζεις κάτι και αλλιώς βγαίνει..Καθώς προσπαθούσα να ενημερώσω τους μαθητές των 3 τμημάτων της Ε τάξης και των 2 τμημάτων της ΣΤ τάξης για την άφιξή τους ώστε να τα ενημερώσω για το ποιοι είναι ,με το που αντιλήφθηκαν τα παιδιά την προσέλευσή τους πήγαν περίπατο όλα..Αλλά αυτό ήταν και το πιο όμορφο..Ο αυθορμητισμός τους..Τα παιδιά ξέσπασαν σε χειροκροτήματα μέχρι να μπουν οι προσκεκλημένοι μας στην είσοδο του σχολείου και αυτό "ζέστανε"την ατμόσφαιρα..
   Η αθλήτρια και ο προπονητής της αφού γνωρίστηκαν με τους δασκάλους ήρθαν μαζί μας στο γυμναστήριο του σχολείου και παρακολούθησαν ένα μικρό αφιέρωμα για το θαυμαστό ταξίδι της Σοφίας και του Κυριάκου Μηνά που τους έφερε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2012..Είχαμε ετοιμάσει και ένα μικρό αφιέρωμα ένα βιντεάκι σαν δώρο και αυτό ήταν η έκπληξη για τα παιδιά και προσκεκλημένους μας.. Ακολούθησε συζήτηση με τα παιδιά..Πρώτα ο προπονητής Κυριάκος Μηνάς μίλησε στα παιδιά για την γνωριμία του με τη Σοφία,για τα χρόνια που την προπονεί, τη θέλησή της και το πείσμα της να πετύχει τους στόχους της,για τη Σοφία που σαν παιδί στερήθηκε ακόμα και τις εκδρομές με το σχολείο αλλά κέρδισε κάτι που μόνο με αγάπη και πείσμα μπορείς να κερδίσεις..Έφτασε εκεί που λίγοι αθλητές μπορούν να φτάσουν..Στο να γραφεί το όνομά της στην Ιστορία ..Ο προπονητής επίσης μίλησε στα παιδιά για την αξία του αθλητισμού,για τις προσπάθειες ,τις στερήσεις αλλά και τα οφέλη που μπορεί να έχει ένας αθλητής ,τους μίλησε για τη σωστή διατροφή ,για το πως πρέπει να αγωνίζονται και προέτρεψε τα παιδιά να ασχοληθούν με τον αθλητισμό. "Σημασία έχει να ασχολείσαι με κάτι που αγαπάς..Δεν είναι ανάγκη να είναι στίβος"ανέφερε στα παιδιά και συνέχισε: "Μπορεί να είναι ποδόσφαιρο ,μπασκετ βόλεϋ ή όποιο άθλημα θέλετε εσείς.Μέσα από αυτό θα κερδίσετε πολλά..Ένας αθλητής που ασχολείται με οποιοδήποτε άθλημα δεν μπορεί να κάνει καταχρήσεις..Χτίζει μυαλό και σώμα.Χαρακτήρα και προσωπικότητα".Αυτό δεν θέλουμε για τα παιδιά μας εξάλλου όλοι μας?



  Κατόπιν μίλησε η ίδια η αθλήτρια..Μίλησε για τον εαυτό της,για το πως ένιωσε όταν έγινε κάτοχος του ρεκόρ,για το στόχο της που είναι οι επόμενοι Ολυμπιακοί Αγώνες χωρίς να μετριάζει βέβαια την αξία του Πανευρωπαϊκού,ή των Αθλητικών συναντήσεων στα οποία συμμετέχει,τους έδειξε τα παπούτσια που χρησιμοποιεί για κάθε άθλημα(επτά αθλήματα επτά ζευγάρια παπούτσια με διαφορετικό πάτο αλλά και μέγεθος και αριθμό καρφιών) Όλο αυτό το διάστημα τα παιδιά δεν σταμάτησαν να θέτουν ερωτήσεις
.. -Τι κερδίζει ένας αθλητής μετά τη νίκη του?
 -Πόσο κοστίζουν τα παπούτσια?
-Έχετε τραυματιστεί ποτέ?
 -Έχετε χορηγό?
 -Τι απολαβές έχετε?κ.α
Πρόθυμα απάντησαν και οι δύο στις ερωτήσεις των παιδιών..Μίλησαν για το κέρδος που είναι ένα μετάλλιο,κάποιο κύπελλο,,αλλά στάθηκαν περισσότερο στο ύστατο κέρδος που είναι το στεφάνι από ελιά με το οποίο στέφεται κάθε νικητής αθλητής .Μίλησαν για τη Δόξα που αποκτάς,την αναγνωρισιμότητα των προσπαθειών ,για το χορηγό της Σοφίας  που χορηγεί ότι έχει σχέση με την ένδυση(όχι την υπόδηση),για τον τραυματισμό της πριν μερικά χρόνια στη μέση και τις επίπονες προσπάθειες να αναρρώσει..Μίλησαν για όλα..
 Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τις απαντήσεις αλλά κατενθουσιάστηκαν ακόμα περισσότερο με ότι ακολούθησε στην αυλή..Είχαν φέρει μαζί τους ενα ακόντιο για να δουν τα παιδιά,και 2 σφαίρες, μια σφαίρα βάρους 2 κιλών και μία πλαστική 500 γρ.(προπονήσεων)..Μετά που τα έδειξαν στα παιδιά η Σοφία έκανε μια μικρή επίδειξη με την πλαστική σφαίρα λόγω της επιφάνειας που έχουμε στο σχολείο ενώ ο προπονητής της εξηγούσε στα παιδιά ότι ο κάθε αθλητής έχει το δικό του στυλ ρίψης..
   Αμέσως μετά τα παιδιά αγωνίστηκαν στο τρέξιμο με κριτές τη Σοφία Υφαντίδου και τον Κυριάκο Μηνά..Πραγματικά έβαλαν τα δυνατά τους για να εντυπωσιάσουν τους 2 κριτές..Η ευγενής άμιλλα για άλλη μια φορά αναπτύχθηκε ανάμεσα στους 11χρονους και 12χρονους μαθητές μας και ήταν κάτι που φάνηκε.. Βέβαια η Σοφία κράτησε για το τέλος το δικό της δώρο..Μοίρασε σε όλα τα παιδιά αυτόγραφα και επιπλέον υπέγραψε σε παπούτσια ,χέρια,μπράτσα και όπου αλλού ήθελαν τα παιδιά ενώ εμείς με τη σειρά μας της δώσαμε την υπόσχεση ότι κάποια στιγμή θα κατεβούμε στο στάδιο να παρακολουθήσουμε μια προπόνησή της και θα τη στηρίξουμε σε κάθε προσπάθειά της..

  Ελπίζω και εύχομαι να υπάρξουν και άλλοι αθλητές που θα επισκεφτούν τα σχολεία μας και θα μας χαρίσουν απίστευτες και μοναδικές στιγμές όπως αυτές που ζήσαμε σήμερα..

Τετάρτη

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ Δ ΤΑΞΗΣ (ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ)

Το ppt αυτό είναι κατάλληλο και για μαθητές της Α.ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ καθώς περικλείει τα γενικά στοιχεία που διέπουν την περίοδο της Ιστορίας τους..

Τρίτη

HΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ

Σήμερα ο Δημήτρης είχε να παρουσιάσει τη δική του εργασία στο κεφάλαιο που είχε επιλέξει για το μάθημα της Φυσικής ..Πραγματικά η προσπάθειά του καταχειροκροτήθηκε από τα παιδιά τόσο για τις πληροφορίες όσο και για τον σχεδιασμό του ppt..Mπράβο Δημήτρη και από μένα..

Σάββατο

Μαγνητάκια στο ψυγείο..

Ο κόσμος έχει τρομοκρατηθεί..Για να μάθετε κάτι επιπλέον διαβάστε όσα γράφει μια μαθήτρια μου σε αυτή την πάρουσίαση.. Δεν χρειάζεται να μας τρομοκρατουν και με αυτό..

Πέμπτη

ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΩΝ ΚΠΕ

ΚΠΕ ..ΚΕΝΤΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ..

   Τα τελευταία χρόνια (εκτός των 2 ετών που βρισκόμουν στο Διδασκαλείο )πάντα κάνω για τους μαθητές μου  αίτηση συμμετοχής σε προγράμματα  ΚΠΕ..Λόγω της ιδιομορφίας του τόπου που ήμουν πριν από 2 έτη(νησί) κάναμε αίτηση για 3ημερα και 4ημερα προγράμματα..Είχαμε την τύχη να επιλεγούμε κάποια στιγμή για το ΚΠΕ ΚΟΝΙΤΣΑΣ  και για το ΚΠΕ ΚΛΕΙΤΟΡΙΑΣ-ΑΚΡΑΤΑΣ (πατήστε πάνω στους συνδέσμους να δείτε τα ΚΠΕ και τα προγράμματά τους)..Επιλέξαμε τότε το ΚΠΕ ΚΛΕΙΤΟΡΙΑΣ γιατί ήταν πιο κοντά στην Αθήνα ..Η εμπειρία που αποκομίσαμε από την επίσκεψή μας ήταν πραγματικά αξέχαστη..
 Συζητώντας τότε με τους υπεύθυνους(2009) καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι τα ΚΠΕ δεν είναι απλά μια εκδρομή..Είναι πολλλλλά περισσότερα..
  Είχαμε παιδιά που για πρώτη φορά αντίκριζαν βουνά μεγάλα και ποτάμια.Παιδιά που για πρώτη φορά βγήκαν έξω από την πόλη,το νησί τους....Θυμάμαι ,και το σχολιάσαμε τότε με τους συναδέλφους της ΣΤ τάξης,(οι δύο συνάδελφοι ήταν υπεύθυνοι για τους κοιτώνες των αγοριών  και εγώ υπεύθυνη για τους κοιτώνες των κοριτσιών ..Δεν το θεωρούσαμε σωστό να συνοδεύουν μόνο άντρες μια ολοήμερη εκδρομή στην οποία παίρναν μέρος και κορίτσια για ευνόητους λόγους πχ έλεγχος τη νύχτα ,ιατρική βοήθεια κλπ) το πως έκαναν τα παιδιά βλέποντας ένα μικρό ποτάμι -σχεδόν ρυάκι- σε σύγκριση πχ με τον Αλιάκμονα ,Αξιό, Αώο ..Είχαν πάει όλα από την πλευρά του συνοδηγού και φώναζαν "ποτάμι ,ποτάμι..Είναι τέλειο"..
  .Τα παιδιά για πρώτη φορά στην ηλικία των 12 έμεναν μόνα τους (ανά 4 ) στους κοιτώνες..Στην αρχή το είχαν δει σαν μια  μορφή ελευθερίας αλλά μέσα σε λίγες ώρες κατάλαβαν την υπευθυνότητα τού να συγκατοικείς μαζί με άλλους και να σέβεσαι έναν χώρο για τον οποίο είσαι υπεύθυνος.
.ΤΟ ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ του ΚΠΕ ήταν εκπαιδευτικό..Σηκωνόμασταν το πρωί,τρώγαμε πρωινό στο ΚΠΕ παίρναμε τις οδηγίες από τους συναδέλφους ,(δεν ανακατευόμασταν στην δουλειά τους παρα μόνο αν μας το ζητούσαν) και ξεκινούσαμε ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΑΣ ΕΚΔΡΟΜΗ..Τη μία στο ποτάμι.Περπάτημα στις όχθες,μέτρηση την οξύτητας,παρατήρηση της χλωρίδας,κατάβαση ,μετά στις πηγές των ποταμών..Την άλλη βόλτα στην Κλειτορία σε ένα παιχνίδι αναζήτησης θησαυρού χωρισμένοι σε ομάδες ..Και δεν ήταν τόσο η αναζήτηση του θησαυρού όσο οι πληροφορίες που έπαιρναν τα παιδιά παίρνοντας συνεντεύξεις ,ψάχνοντας στο λαογραφικό μουσείο,στους δρόμους,στα στενά ανακαλύπτοντας μόνα τους τον τόπο..ΥΠΕΡΟΧΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ..Τα μεσημέρια επιστροφή ,φαγητό ξεκούραση και το απόγευμα μέχρι τις 8:00 μάθημα πάλι στις αίθουσες του ΚΠΕ..Ομαδικές εργασίες ,παρουσιάσεις,χημεία στο εργαστήριο κλπ.. 9:00 με 10:00 ΕΜΕΊΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ μόνοι..Να συζητάμε ,να περνάμε εποικοδομητικά τις ώρες εκείνες και δάσκαλοι και μαθητές να μαστε πιο κοντά απαλλαγμένοι από το άγχος του μαθήματος  ή  μετά τις 8, να κατεβαίνουμε στην πόλη και όλοι μαζί να πηγαίνουμε για φαγητό(σουβλάκια και γύρο βέβαια ήθελαν, αλλά πως να τους αρνηθείς όταν όσα έπρεπε να κάνουν τα έφερναν σε πέρας ,όταν ακόμα και ο πιο ζωηρός μαθητής  παρακολουθούσε το πρόγραμμα χωρίς να φέρνει καμία αντίρρηση?).Φύγαμε από εκεί με τις ωραιότερες αναμνήσεις..
  Μα δεν ήταν μόνο αυτό..Στα νησιά ακόμα και τότε δεν είχαν όλοι την οικονομική άνεση να στείλουν τα παιδιά τους εκδρομή που κόστιζε 300 ευρώ..7 ΕΥΡΏ την ημέρα πλήρωσε το κάθε παιδί για το ΚΠΕ ..21 ευρώ μόνο..Συνολικό ποσό με παραμονή μιας ημέρας σε ξενοδοχείο 75..Ποιος θα αρνιόταν στο παιδί του μια 4ημερη εκδρομή με 75 Ευρώ?

Τώρα 3 χρόνια μετά,περικόπηκαν τα κονδύλια για τα ΚΠΕ..Οι συνάδελφοι κάνουν ότι μπορούν με ελάχιστα χρήματα ΕΝΏ ΌΛΟ και λιγότερα σχολεία παίρνουν μέρος σε αυτά καθώς δεν υπάρχει η δυνατότητα ένταξης περισσότερων στα προγράμματα....
Σε μια εποχή που η οικονομική κατάσταση όλων έχει διαταραχθεί τα ΚΠΕ θα  πρεπε να αναβαθμιστούν..Να οργανωθούν κοιτώνες ,να τρώνε μέσα τα παιδιά,να προσληφθεί βοηθητικό προσωπικό (μάγειρες και τραπεζοκόμοι) ώστε όλα τα παιδιά να μπορούν με ελάχιστο κόστος να γνωρίσουν τον τόπο τους..Ας αυξηθεί και το ποσό..Ας πάει 40 ευρώ για το ΚΠΕ ΚΑΙ 30 για τα λεωφορεία μετακινήσεων..Ας πάει και στα 80 ,στα 100..Αλλά να πάρουν τα ΚΠΕ τη θέση που τους αξίζει..Γιατί πραγματικά προσφέρουν έργο..Γιατί πραγματικά μπορούν οι γονείς να στείλουν με τέτοιο κόστος τα παιδιά τους εκδρομή και να πάνε όλα και όχι μόνο αυτά που έχουν..Για να ζωντανέψει ή ύπαιθρος ξανά..
Έχουμε ανάγκη από ΚΠΕ οργανωμένα .ΚΠΕ που δεν θα  στηρίζονται μόνο στις προσπάθειες των συναδέλφων που τα στελεχώνουν αλλά ΚΠΕ που στηρίζει το ίδιο το Υπουργείο μας..

Εύχομαι κάποια στιγμή τα ΚΠΕ να κερδίσουν αυτό που τους αξίζει ΞΑΝΑ καθώς και  οι εκπαιδευτικοί που πήγαν έστω  μια φορά, επιζητούν μιας τέτοιας ποιότητας ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ..Γιατί πραγματικά η επίσκεψη σε ένα ΚΠΕ είναι γνήσια εκπαιδευτική εμπειρία.
Μερικά ΚΠΕ
ΚΠΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ
ΚΠΕ ΛΑΥΡΙΟΥ..
ΚΠΕ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
ΚΠΕ ΚΟΡΘΙΟΥ -ΑΝΔΡΟΥ
ΚΠΕ ΦΙΛΙΑΤΩΝ
ΚΠΕ ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ

--------------------
Ζητάω συγγνώμη από τους συναδέλφους που εργάζονται και στα υπόλοιπα ΚΠΕ αλλά η λίστα είναι τόσο μεγάλη που δεν μπορώ να τα βάλω όλα εδώ..Απλά επέλεξα κάποια από το σύνολο..

Σάββατο

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!!!

  Από τα βάθη της ψυχής μου εύχομαι στους Έλληνες και απανταχού Χριστιανούς Ορθόδοξους ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΕΛΠΙΔΑΣ ,ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ και Ονείρων να φέρει και να σκορπίσει με την δική Του Ανάσταση ο Θεάνθρωπος..
ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...